Publicador de continguts

Conveni amb la síndica municipal de greuges de Sant Cugat per millorar l’atenció a la ciutadania i garantir els seus drets

 

" "
 
  • El compromís és atendre les queixes dels usuaris, recollir millores del servei i tractar amb la màxima sensibilitat la situació de les persones vulnerables per assegurar-ne la protecció i l’accés a l’aigua.

La síndica municipal de greuges de Sant Cugat del Vallès, Helena López Macho, i la defensora del client (customer counsel) d’Agbar, grup del qual forma part Sorea, Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigües de Sant Cugat del Vallès i Valldoreix, i vetllar per garantir els drets de la ciutadania. A l’acte de signatura del conveni també ha assistit el gerent de la companyia, Josep Maria Montserrat

La síndica municipal de greuges de Sant Cugat, Helena López Macho, té com a missió general la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques de la ciutadania de Sant Cugat. Amb aquesta finalitat, supervisa l’actuació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i l’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix. 

A Sant Cugat del Vallès gestionem el servei d’aigua i disposem del servei independent de customer counsel, o defensora del client, per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. L’oficina de la defensora del client atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia, o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del servei de customer counsel és de compliment obligat per a la companyia, i voluntari per als clients. 

A més, la defensora del client té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, escoltar i atendre les necessitats dels usuaris i usuàries, i presentar a les operadores propostes per millorar el servei. 

Gràcies a aquest conveni, ens comprometem amb la síndica municipal a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes de Sant Cugat del Vallès i Valldoreix, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. El conveni inclou, també, el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la defensora pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat, per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.